Bici

Radon Render 8.0  - teljesítmény minden igényre

Radon Render 8.0  - teljesítmény minden igényre

A Radon egy német márka, amit online lehet megvásárolni és meglehetősen kedvező áron a nevesebb konkurensekhez képest. Ez a karbonvázas, 625Wh akksis össztelós monti 2 millió forint alatti áron kapható újonnan, ami mindenképpen figyelemre méltó. A kerékpár egy barátom tulajdona, aki külföldre költözött és nem tudta magával vinni, így nálam hagyta, hogy kipróbálhassam, mielőtt új gazdára lel.

img_20230918_154319.jpg

A Render egy ambiciózus E-All-Mountain 29 colos kerekekkel és elöl 160 mm-es, hátul 140 mm-es rugóúttal. Az E-MTB-t a Bosch Performance CX és egy 625 Wh-s akkumulátor hajtja - ez akár 85 Nm csúcsnyomatékot is tud. 2019-ben született meg a Radon Render sorozat, a modell alapkonstrukciója azóta nem sokat változott, hiszen a karbon váz geometriája és az alumínium hátsó háromszög az elmúlt években is bizonyított. Csak a vázhoz és a hajtásrendszerhez használt alkatrészek változtak évről évre az idők folyamán, és a felszereltségi lista is frissült.

img_20230918_154253.jpg

A jól bevált Bosch Performance CX motorrendszer a nagy teljesítményű Performance CX motorral és a nagyméretű, 625 Wh-s akkumulátorral ugyanúgy megmaradt. A felfüggesztési elemek a Rock Shoxtól és a Fox-tól származnak, és elöl 160 mm, hátul 140 mm rugóutat kínálnak. A mindkét tengelyen lévő 29″-es kerekekkel együtt ezek az alkatrészek egy ígéretes e-all-mountain kerékpár alapját képezik.

img_20230918_154202.jpg

Felszereltség

A felfüggesztés elöl Rock Shox Lyrik villából áll, hátul pedig egy tartályos Float X lengéscsillapító tartja kézben a kereket. A váltóelemek a Shimano-tól származnak, és 12 fokozatúak. Mind az első, mind a hátsó fékrendszer 203 mm-es tárcsafékkel van felszerelve. A Magura MT Trail négy dugattyúval rendelkezik az első keréken és kettővel a hátsó keréken. A Bosch Performance CX negyedik generációs hajtásrendszerét használják. Az alsócsőben elhelyezett 625 Wh-s akkumulátor táplálja, így bőven van elég energia ahhoz, hogy az 1000 méteres szintemelkedést teljes gőzzel gond nélkül megtehessük. Ezt az összcsomagot figyelembe véve a Render 8.0 még az alapváltozatban is kevés gyengeséget enged meg magának, ahogy azt később a gyakorlati részben látni fogjuk.

img_20230918_154341.jpg

Igazi Performance

A 625 Wh-s akkumulátorral kombinálva a tapasztalatok azt mutatják, hogy nagy rásegítéssel körülbelül 1200 m szintkülönbség és 40 km körüli távolságok is lehetségesek, amint azt más, ezzel a rendszerkombinációval felszerelt modellek már bizonyítottá. A Bosch alaprendszerénél nincsenek egyéni beállítási lehetőségek, a négy támogatási szint ECO, TOUR, EMTB és TURBO fix. EMTB üzemmódban a motor dinamikusan reagál a külső körülményekre, mint például a pedálnyomás, a meredekség és a csapásszám, és pontosan, finoman adja le a teljesítményt. A 625 Wh-s akku egyébként elég könnyen kivehető az alsó csőből. Az akkumulátor mechanikusan van rögzítve, zárhatóan és műanyag borítással védve ül ott. A töltőcsatlakozók logikusan helyezkednek el az akkumulátoron.

img_20230918_154115.jpg

A Radon Renderrel EMTB üzemmódban tekerni a legszórakoztatóbb, mivel mindig van elég tolóerő, és könnyedén megbirkózhatsz a hosszú távokkal valamint az 1000 méter feletti szintkülönbségekkel. A legalacsonyabb ECO-beállításban a hegyekben azért nem olyan fürge, ilyenkor jobban kijön a 25kg-os súly, de kisebb emelkedőn ez is elegendő lehet.

Milyen vele menni?

Sík terepen a Performance CX csodálatosan pedálozható a 25 km/órás sebességhatár felett. A támogatás és a teljes teljesítmény közötti átmenet nagyon egyenletes, még a Radon Render legmagasabb támogatási fokozatán is - ez még inkább kiemeli a hatékonyságot, hiszen e-kerékpárosként jól adagoltan saját erőre támaszkodunk, amikor túllépjük a 25 km/h-s támogatási határt. Emelkedőn a Bosch egyszerűen a referencia, ha a hajtás szabályozásról van szó. A meredek terepen való elindulás 20 % körüli emelkedővel majdnem olyan könnyen elsajátítható, mintha sík terep lenne. A Bosch motor erőteljes teljesítményleadása mellett egy másik plusz pont a kiváló adagolás. Még a legmeredekebb, technikás terepen is igazán könnyű elindulni, mert az erőleadás nem kontrollálatlanul brutális az első pedálnyomással, hanem fokozatps nyomatékot fejleszt, hogy fél kurblifordulat után elinduljon. A hátsó háromszög a Fox Float X hátsó lengéscsillapítóval általában elég feszes, ami emelkedőn felfelé haladva pozitív előny, mivel jó adag ellennyomás van.

img_20230918_154156.jpg

 

A Radon Renderrel legszívesebben dinamikus EMTB üzemmódban tekerek, mivel az egyéni erőfejlesztés és a nagy hatótáv kombinációja a legszórakoztatóbb. Valójában én is szeretek sokat tekerni a legalacsonyabb támogatási szinteken, hogy egy kicsit puristább és sportosabb legyek az úton. A Renderrel azonban ez az üzemmód nekem egy kicsit túl keménynek tűnik, ami valószínűleg a súlynak és a puha, tapadó gumiknak köszönhető.

A lejtőmenetben a karakterisztikája elsőre kissé szokatlan a saját Turbó Levóm után. Először is észreveszem, hogy a karbon fő váz nagyon merev, így a Render nagyon aktívan akar menni és irányítani. Ha ezt a tulajdonságot egyszer elfogadtuk, a Render igazán beindul, mert megfelelő technika alkalmazásával a kerékpár szinte fékezés nélkül is a pályán tartható. A tengelytáv és a rövid cockpit a pályastabilitás és az agilis kezelhetőség finom keverékét hozza létre.

img_20230918_154229.jpg

A hátsó háromszög 140 mm-es rugóutat engedélyez, amelyet az 55 mm-es rugóúttal rendelkező Fox lengéscsillapító szabályoz. Az alumínium hátsó háromszög összességében nagyon erősnek érződik. A lengéscsillapító elég finoman nyeli el a lökéseket, az igénybevétel növekedésével keményedik, ami nagyon közvetlen menetérzetet biztosít. Ez különösen gyors, száraz terepen hihetetlenül szórakoztató számomra, hiszen az E-MTB aktívan és erőteljesen irányítható. Egy kicsit több rugóút hátul még mindig jól állna a Render-nek, mert rengeteg potenciált hordoz magában.

img_20230918_154144.jpg

A Magura MT Trail fékek az első 100 km alatt egy kis szeretetet és figyelmet igényelnek. Ahogy nő a futásteljesítmény, az elöl négydugattyús, hátul pedig a kétdugattyús csapattárs igazán beindul. Ebben az árkategóriában a fékek teljesítménye csúcsminőségű.

Összefoglaló

Ár-teljesítmény arányban egy nagyszerű összcsomagot kapunk, amellyel szinte bármilyen terepen jól szórakozhatunk. Bár nem a legdrágább alkatrészek kerültek beépítésre, a Render 8.0 minden szabály szerint működik, így tökéletes és megfizethető alapot nyújt az e-all-mountain szórakozáshoz. Így talán érthető is, hogy a német piacon miért dominálnak az ebike-ok a hagyományos bringák ellenében. A Pilisben én még nem cserélném le a Cannondale Fsi-m egy ebike-ra, hiszen élvezetes egy 10kg alatti merevfarút kergetni, de ahol meredekebb, magasabb hegyek vannak, az ebike-ok fölénye megkerülhetetlen, és a Radon egy nagyon józan árazású alternatíva. Ez a példány még pár napig eladó, de lehet, hogy marad, mert ennyi pénzért nehéz lenne bármi mást találni helyette.

Szólj hozzá! Tovább
Radon Render 8.0  - teljesítmény minden igényre Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza? Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza?
  • 9 tipp, hogy jól induljon a bringás szezonod 9 tipp, hogy jól induljon a bringás szezonod
  • A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye
  • 15+1 bölcsesség a cowboyoktól bringásoknak. 15+1 bölcsesség a cowboyoktól bringásoknak.
  • 5 fontos gyümölcs kerékpárosoknak 5 fontos gyümölcs kerékpárosoknak

A bejegyzés trackback címe:

https://bici.blog.hu/api/trackback/id/tr4418216953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

Hirdetés

Segítek az életmód utadon!

  • Ha szeretnél leadni pár kilót és kerékpározásban is jobb lenni, keress bátran!

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Oldalaim

  • Halász Arnold
  • Bici
  • Neked könnyű
  • Petrolhead

Keresés

Címkék

bici (3) ebike (1) edzés (15) egészség (9) eladások (3) elektromos kerékpár (2) fitness (7) fogyókúra (7) folyadékpótlás (2) futás (1) hőség (1) ingázás (1) kerékpározás (12) kerékpárszerelés (2) kiszáradás (1) napszúrás (1) szerelés (3) táplálkozás (4) túra (1) újdonság (2) úszás (1) városi kerékpározás (3) Címkefelhő

Archívum

  • 2024 március (5)
  • 2024 február (2)
  • 2024 január (1)
  • 2023 december (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 október (4)
  • 2023 szeptember (15)
  • 2023 augusztus (20)
  • Tovább...

Blogajánló

Csontritkulás? Előzd meg könnyedén! Csontritkulás – egyszerű módszerekkel megelőzhető! A csontritkulás megelőzése sokkal könnyebb, mint utólag kezelni! A jó hír, hogy néhány egyszerű életmódbeli szokással jelentősen csökkenthetjük a kockázatát. A kiegyensúlyozott táplálkozás, az aktív életmód és a rendszeres mozgás kulcsfontosságú a… parpercegeszseg.blog.hu
blog.hu
A kerékpáros blog
süti beállítások módosítása
Dashboard