Bici

100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek

100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek

Lehet, hogy 100 kilométeren át csak álmodtam?

Már több, mint 30 kilométert tekertem, és sehol egy kátyú, útjavítás, csak hangtalaul siklik a bringa, a csendet csak az töri meg, amikor pár percenként kielőz egy autó, vagy az oldalszél citerázik a küllőkön... Csoda történt, utolértük ausztriát? Vagy csak kimentem Sahyba, és mentem egy kört onnan keletre és északra, olyan utakon, amiről itthon csak halkan, a paplan alatt álmodozunk, vagy a 3-4-5 számjegyű utakon pattogva?
img_20240328_111017.jpg
Nem szeretnék ujjal mutogatni a felelősökre, de bámulatos, hogyan lesz Szlovákia évről-évre jobb hely kerékpáros szempontból, pedig korábban sem volt rossz. Már az is árulkodó volt, hogy Esztergomnál átlépve a határt, Sahy-ig az 564-es úton pár éves, tökéletes aszfalton gurultam az autóval, és megszűnt a cicergés, zörgés, ami a 11-es főúton végig jelen volt. És bár bringázásra ez a szakasz is tökéletesen alkalmas (Sturovótól az 564-es az Ipoly mellett Lőcséig, majd vissza 76-ossal párhuzamos kis úton), de itt már sokszor jártam, később ezt az utat is bemutatom. 
img_20240328_113043.jpg
Szóval Sahy, azaz Ipolyság, a kettes főúton az első város Szlovákiában. Innen terveztem egy 100 kilométeres kört, forgalommentes utakon, némi szinttel. Keletnek indultam az 527-es úton, ami az Ipoly mellett kanyarog, majd néhány kilométer múlva Vinica felé fordultam. Az 527-es sem túl forgalmas, innentől viszont tényleg csak mutatóban jött egy-egy autó. Az aszfalt minősége továbbra is közel tökéletes. Innen Durkovce felé fordultam egészen a 75-ös főútig, lassan emelkedett az út. A 75-ös relatív nagyforgalmú, toldozott-foldozott azon az 1 kilométeren amíg újra le nem térek róla, és elkezdem a mászást, pici falvak, szántók, patakvölgy kíséretében. Forgalom tényleg semmi, és az út, említettem már, tükörsima. 
Trpin után letértem erről a meseútról, és északnak fordultam egy TSZ útra, ez szinte rázott, cserébe autó sem jött azon a pár kilométeren. Itt fotóztam a bringát. Ez a kerülő egyébként nem szükséges, csak a 100 km miatt került bele. 
img_20240328_122617.jpg
A TSZ-út az 526-oson ért véget, ez már meglepően más volt, mint az eddigiek, egy jobb magyar útnak felelt meg, felfagyások, javítások, repedések, de igazi kátyú persze itt sem volt. Az út a 66-os főútba torkollott, amitől kicsit tartottam a forgalom miatt, szembe tucatnyi kamion is jött, de perfekt aszfalt - természetesen - és meglepően kicsi forgalom, 10-20 személyautó, és 4 kamion előzött meg. A tavasz is megmutatta igazi arcát, futózáporok szinesítették az életem, amit a nyári mezben, 15 fok alatti hőmésrékletben azért annyira nem élveztem.
img_20240328_133416.jpg
Bár ezen az úton vissza lehet jutni a kiindulópontra, Domanikynél rátértem a párhuzamos mellékútra. A minőséget nem említem, mivel tökéletes volt, de ehhez meg kellett mászni a túra utolsó emelkedőjét, ami nagyjából 100 méter szintkülönbséget jelent, és innen patakvölgyben, hullámzó úton gurultam a célig. Volna, mert a 8-10 m/s-os szél, ami az út elején héturól tolt, most oldal-szembeszél lett, és a völgyből kiérve igencsak visszavett a tempóból. 
img_20240328_132837.jpg
A túrát azonban ez sem tudta elrontani, hiszen végig tökéletes úton mentem, az autók jellemzően a szembesávban kerültek ki, és senki nem jött egy méteren belül, a nap is sütött sokszor, és a szél is többször fújt jó irányból, mint szemből.  Ha teheted, adj egy esélyt neki... Ráadásul bringázás után feltölthetes Kofola és sör készleteidet, de az Acidko néven futó kefírtermékek is kiválóak. 
img_20240328_132421.jpg
Mellékelem a strava linket az útvonalról, ha valakinek kellene a GPX file, a mapy.cz-n könnyű megtervezni, de emailben is szívesen elküldöm. Ha esetleg még nem tudsz ennyit tekerni egyszerre, de szeretnél, edzőként is szívesen segítek az első 100 km-es túrádra felkészülni. 
Fotók: halaszarnold.hu
2 komment edzés túra kerékpározás bici Tovább
100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza? Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza?
  • Lehet, hogy keveset eszel bringázás közben? Lehet, hogy keveset eszel bringázás közben?
  • Gyorsabb-e még a keskeny gumi? Gyorsabb-e még a keskeny gumi?
  • Télen is lehet tekerni, érdemes is. Télen is lehet tekerni, érdemes is.
  • 6+1 ok, miért a kerékpározás a legalkalmasabb a fogyni vágyóknak 6+1 ok, miért a kerékpározás a legalkalmasabb a fogyni vágyóknak

A bejegyzés trackback címe:

https://bici.blog.hu/api/trackback/id/tr5418366289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesterséges Geci 2024.03.30. 12:15:48

Az előzésre: itthon is "jellemzően" megfelelő oldaltávot tartanak. Csak van pár kivétel minden úton...
Válasz erre 

Halász Arnold 2024.03.30. 18:56:28

Javult a morál az elmúlt évtizedekben, de így is nagyon feltűnő a különbség, cseheknél még inkább, egy évet ingáztam Prágában bringával, talán 3 közeli előzés volt, ebből 1 cseh, egy szlovák és egy magyar... Ugyanebben az időben Budapesten naponta több tucat kicentizés. A 11-esen megyek mostanában a legtöbbet, hétvégén gyakorlatilag tragédia, amikor a bpi hétvégi autósok tömött sorokban kerülgetik a bringásokat úgy, h még a felezőig sem mennek el. De hétköznap napközben egész tűrhető
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Segítek az életmód utadon!

  • Ha szeretnél leadni pár kilót és kerékpározásban is jobb lenni, keress bátran!

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Oldalaim

  • Halász Arnold
  • Bici
  • Neked könnyű
  • Petrolhead

Keresés

Címkék

bici (3) ebike (1) edzés (15) egészség (9) eladások (3) elektromos kerékpár (2) fitness (7) fogyókúra (7) folyadékpótlás (2) futás (1) hőség (1) ingázás (1) kerékpározás (12) kerékpárszerelés (2) kiszáradás (1) napszúrás (1) szerelés (3) táplálkozás (4) túra (1) újdonság (2) úszás (1) városi kerékpározás (3) Címkefelhő

Archívum

  • 2024 március (5)
  • 2024 február (2)
  • 2024 január (1)
  • 2023 december (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 október (4)
  • 2023 szeptember (15)
  • 2023 augusztus (20)
  • Tovább...

Blogajánló

Lefülelt festők - így ábrázolják a fület a képzőművészetben Kíváncsi, hogyan ábrázolják a festők az emberi fület, illetve hogyan jelennek meg a festészeti alkotásokon olyan fülproblémák, mint a fülzúgás vagy épp a nagyothallás? Tartsunk velünk egy kis képzőművészeti barangolásra! Prof. Dr. Gerlinger Imre PhD, az MTA doktora, egyetemi tanár, fül-orr-gégész… utikalauzanatomiaba.blog.hu
blog.hu
A kerékpáros blog
süti beállítások módosítása
Dashboard