Bici

Hogyan keress évi 20 milliót bringázással nőként?

Hogyan keress évi 20 milliót bringázással nőként?

Csak többet és gyorsabban kell tekerni, mint a többiek! Lehetőleg egy top csapatban...

A The Cyclists' Alliance (TCA) közzétette éves versenyzői felmérésének végleges eredményeit, amelyekből kiderül, hogy a versenyeken egyre nagyobb az aggodalom a biztonsággal kapcsolatban, és egyre nagyobb a különbség a World Tour-szinten és az alacsonyabb szintű csapatokban versenyzők között.

no2.jpg

Míg a Women's WorldTour 15 csapatából megkérdezett versenyzők jövedelemnövekedést tapasztaltak, a felmérés szerint a többi versenyző között nagyobbak a jövedelmi különbségek, és több a fizetés nélküli versenyző. Az összes válaszadó 25%-a mondta azt, hogy nem kap fizetést vagy jövedelmet, ami némileg magasabb a 2022-es 23%-hoz képest.

A World Touron kívül versenyző válaszadók körében szélesebbek az egyenlőtlenségek, mivel 41% mondta, hogy nem kap fizetést. A WorldTouron kívüli versenyzők több mint 70%-a évi 10 000 eurónál kevesebbet keresett, ami a legtöbb országban kevesebb, mint a minimálbér - jegyezte meg a TCA.

 "Az országúti kerékpársportban a World Tour és a kontinentális versenyzők közötti bérszakadék tovább nő" - állapította meg a teljes jelentés, mint a fizetésekkel kapcsolatos aggodalomra okot adó tényezőt.

"A fizetett és nem fizetett versenyzők közötti növekvő különbség megnehezíti a versenyzők számára, hogy egyenlő feltételek mellett versenyezzenek".

no3.jpg

Az UCI 2023-ban 32 102 euróra (alkalmazott) / 52 647 euróra (önfoglalkoztató) emelte a női világcsapatok minimális fizetését 2023-ban. A bérstruktúrába bekerült egy neoprofi minimálbér is, amely 26 849 euró (alkalmazott) / 44 032 euró (önfoglalkoztató). A WorldTour válaszadói közül 34% mondta azt, hogy 50 000 €-nál többet keres, ami 11%-os növekedést jelent 2022-hez képest.

Fizetések, biztonság, élő televíziózás - A női profi peloton fő aggályai

Míg a válaszadók többsége "pénzügyi okokat" ismert fel arra, hogy a jövőben elhagyja a sportágat, 35%-uk a fizikai biztonság miatt aggódott, és sokan megjegyezték, hogy "a versenyzés túl veszélyes".

Idén számos versenyző tiltakozott a női és férfi versenyeken a biztonság miatt. Júniusban a CIC-Tour Feminin International des Pyrénées 2023 versenyt két szakasz után biztonsági aggályok miatt lefújták. Augusztusban a férfi mezőny a Vuelta a España 2. szakaszát késleltette egy nem biztonságos célba érkezés miatt, és a GC-időket 9 km-re az útvonal végétől vették fel.

no1.jpg

A 2023 júniusában hatodik alkalommal elvégzett felmérés 31 ország és régió 140 profi női versenyzőjének véleményét képviselte, akik 56 kerékpáros csapatban és öt kerékpáros szakágban szereztek tapasztalatot. A válaszadók többsége három vagy több éve versenyzett a profik között. Ez az egyetlen olyan felmérés, amelyet évente végeznek a nemzetközi profi női kerékpársportban, és amely közvetlen mennyiségi és minőségi visszajelzéseket gyűjt a profi versenyzőktől.

A TCA már augusztusban közzétette az első eredményeket, és most összegezte, hogy a női profi kerékpárosok számára a legfontosabb kérdés az volt, hogy minden versenyző kapjon minimális fizetést. Másodsorban a válaszadók 58%-a jobb biztonsági protokollokat szeretne a versenyeken. A válaszadók 40-42%-a említette a változtatásra váró területeket, többek között a versenyek élő televíziós közvetítésének növelését, a támogató csapatok személyzetére vonatkozó szakmai normák betartását, valamint több versenylehetőséget a fejlődő versenyzők számára.

Sok versenyző felvetette, hogy nem rendelkeznek a munkájukhoz szükséges megfelelő felszereléssel, és maguknak kell fizetniük a felszerelésekért. Összesen 26%-uk mondta azt, hogy személyes pénzeszközeikből kellett fizetniük a csapat kiadásaként előírt tételeket, például az UCI vérvizsgálatokat vagy a kerékpárjavítást. Többen megjegyezték, hogy a csapat által biztosított felszerelés vagy ruházat "nem volt biztonságos", például a bukósisak.

"A World Touron kívüli versenyzők számára a szabályozás és a végrehajtás viszonylagos hiánya azt jelenti, hogy sok női élvonalbeli kerékpáros szerződéses kötelezettségeket teljesít, és ezért cserébe nem kap pénzügyi ellentételezést. Ami még rosszabb, hogy ezek a versenyzők a felmerülő költségek révén veszteséget könyvelhetnek el" - jegyezte meg a tanulmány.

Az UCI szabályzata előírja, hogy a WorldTour-csapatok minden versenyzőjének többféle biztosítással és nyugdíjbiztosítással kell rendelkeznie, a csapatok pedig az alkalmazott versenyzők számára biztosítják a juttatásokat, és gondoskodnak arról, hogy az önálló vállalkozók is hasonló juttatásokat kapjanak. A felmérés szerint az alkalmazott WorldTour-versenyzőknek csak 40%-a erősítette meg, hogy rendelkezik nyugdíjbiztosítással. "Ez arra utal, hogy a csapatok nem kínálnak az előírásoknak megfelelő szerződéseket" - áll a TCA zárójelentésében.

A felmérés azt is megállapította, hogy több versenyző használ ügynököket. Idén a versenyzők 32%-a kért jogi segítséget a szerződéstárgyalásokhoz, míg 9%-uk ügynöktől kapott tanácsot. Egy évvel ezelőtt a felmérésben részt vevő versenyzőknek csak 15%-a vett igénybe jogi segítséget a szerződésekhez.

A zárójelentés következő lépései a következők: "A TCA arra ösztönzi a női kerékpársport minden szurkolóját és érdekeltjét, hogy olvassa el és ossza meg a jelentésben foglalt megállapításokat. A TCA úgy véli, hogy a női kerékpársportban csak közösen lehet javulást elérni. A TCA az elkövetkező hetekben megkeresi az érdekelt feleket, hogy foglalkozzanak a jelentésben felvetett kérdésekkel."

Szólj hozzá! Tovább
Hogyan keress évi 20 milliót bringázással nőként? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Lehet, hogy keveset eszel bringázás közben? Lehet, hogy keveset eszel bringázás közben?
  • Motiváció vagy akareterő? 8 tipp, hogy a nehezebb napokon is tudj tekerni. Motiváció vagy akareterő? 8 tipp, hogy a nehezebb napokon is tudj tekerni.
  • Gyorsabb regeneráció 10 lépésben - nem csak kerékpárosoknak Gyorsabb regeneráció 10 lépésben - nem csak kerékpárosoknak
  • A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye
  • A kerékpározás 7 legnagyobb hatása a testalkatra A kerékpározás 7 legnagyobb hatása a testalkatra

A bejegyzés trackback címe:

https://bici.blog.hu/api/trackback/id/tr4618223189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

Hirdetés

Segítek az életmód utadon!

  • Ha szeretnél leadni pár kilót és kerékpározásban is jobb lenni, keress bátran!

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Oldalaim

  • Halász Arnold
  • Bici
  • Neked könnyű
  • Petrolhead

Keresés

Címkék

bici (3) ebike (1) edzés (15) egészség (9) eladások (3) elektromos kerékpár (2) fitness (7) fogyókúra (7) folyadékpótlás (2) futás (1) hőség (1) ingázás (1) kerékpározás (12) kerékpárszerelés (2) kiszáradás (1) napszúrás (1) szerelés (3) táplálkozás (4) túra (1) újdonság (2) úszás (1) városi kerékpározás (3) Címkefelhő

Archívum

  • 2024 március (5)
  • 2024 február (2)
  • 2024 január (1)
  • 2023 december (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 október (4)
  • 2023 szeptember (15)
  • 2023 augusztus (20)
  • Tovább...

Blogajánló

Csontritkulás? Előzd meg könnyedén! Csontritkulás – egyszerű módszerekkel megelőzhető! A csontritkulás megelőzése sokkal könnyebb, mint utólag kezelni! A jó hír, hogy néhány egyszerű életmódbeli szokással jelentősen csökkenthetjük a kockázatát. A kiegyensúlyozott táplálkozás, az aktív életmód és a rendszeres mozgás kulcsfontosságú a… parpercegeszseg.blog.hu
blog.hu
A kerékpáros blog
süti beállítások módosítása
Dashboard