Bici

Városok, ahol a kerékpárok száma meghaladja az autókét - 1. rész: Amszterdam

Városok, ahol a kerékpárok száma meghaladja az autókét - 1. rész: Amszterdam

Az a tény, hogy Amszterdamban több kerékpár van, mint autó, a világ egyik leghíresebb és kétségkívül legérdekesebb városává teszi. Ez a történelmi város már régóta magáévá tette a környezetbarátabb, egészségesebb és hatékonyabb életmódot. Amszterdam kerékpáros kultúrája semmihez sem hasonlítható, amit eddig tapasztaltál, a felismerhető kerékpársávoktól és kerékpáros hidaktól kezdve a kerékpárosbarát infrastruktúra hatalmas választékáig.

amsterdam-652083_1920.jpg

Kezdjük el körutunkat ebben a kerékpáros városban, és ismerjük meg, hogyan lett az első olyan hely, ahol több a kerékpár, mint az autó.

Történelem

Képzeld el magad, amint biciklivel járod Amszterdam gyönyörű utcáit. A 19. században járunk, és gyönyörű épületek és festői csatornák vesznek körül. A macskaköves utcákon kattogó kerekek hangja betölti a füledet, miközben végigsiklasz a nyüzsgő városon.

amsterdam-1788167_1280.jpg

Ez volt az a korszak, amikor Karl von Sigmaringen bevezette a kerékpáros közlekedés fogalmát a városban. Másokat is bátorított a kerékpározásra azzal, hogy bemutatta az általa készített kerékpárt. A kerékpár a szabadság és a függetlenség szimbólumává vált, ahogyan népszerű lett az érdeklődő emberek körében. A 19. század végére Amszterdamban kulturális jelenséggé vált, és azóta is a város identitásának kedvelt része.

Érdekes tény:
Amszterdamban a becslések szerint 881 000 kerékpár és 251 000 autó van, ami azt jelenti, hogy a kerékpárok száma több mint 3,5:1 arányban meghaladja az autókét.

Kerékpárral utazók Amszterdamban

Az amszterdami önkormányzat szerint Amszterdamban naponta körülbelül 1,2 millió kerékpáros utazást tesznek. Amszterdam hatalmas kerékpárút-rendszerrel rendelkezik, ami a műszaki és környezetvédelmi ügyek hatékony kezelésével együtt a kerékpározást minden korosztály számára megközelíthetőbbé teszi.

amsterdam-7444460_1920.jpg

Amszterdam főváros

A 20. század elején a város erőteljes változásokon ment keresztül a kerékpáros infrastruktúrában. Körös-körül ösvények és kerékpárutak hálózata épült ki, ami azt eredményezte, hogy egyre több kerékpáros jelent meg az utcán, mivel könnyebbé vált az utcákon való közlekedés és a táj szépségének élvezete ingázás közben.

A kerékpárosbarát infrastruktúra megkönnyíti a kerékpárosok közlekedését. Amszterdam elbűvölő utcáin kerékpársávok és kerékpárutak külön hálója található, amelyet lenyűgöző építészet és nyugodt vízfolyások ölelnek körül, ami kényelmes és biztonságos közlekedési lehetőséget biztosít a kerékpárosok számára. A városban szétszórtan található több mint 400 kerékpárparkolóhelynek köszönhetően Amszterdamban sosem jelent gondot biztonságos helyet találni a kerékpár parkolásához.

amsterdam-2261212_1920.jpg

A jó hír az, hogy még ha nincs is kerékpárod, akkor is kerékpározhatsz Amszterdamban, mivel a kerékpárkölcsönzés népszerű lehetőség a turisták körében, akik egyedi módon szeretnék felfedezni Amszterdamot. Számos lehetőség közül választhatsz, vannak elektromos kerékpárok, hagyományos kerékpárok, teherbringák és speciális kerékpárok, például tandemek. Két keréken megismerni a várost és annak összes látnivalóját szórakoztató módja a nap eltöltésének!

Mitől lesz Amszterdam kerékpárosbarát város

Amszterdam nem akármilyen város, hanem a kerékpárosok paradicsoma. Több tényező is hozzájárult ahhoz, hogy Amszterdamot a kerékpárosbarát városok közé soroljuk.

amsterdam-2799491_1920.jpg

Először is, a város infrastruktúrája mind a kerékpárosbarát jellemzőkkel van összehangolva. Széles kerékpársávok és dedikált kerékpárutak teljes hálózata van. Ez azt eredményezte, hogy egyre több ember biciklizett, mert biztonságosabb és egyszerűbb volt.

De ez még nem minden - Amszterdam olyan irányelveket is bevezetett, amelyek előnyben részesítik a kerékpárosokat, például elsőbbséget biztosítanak számukra bizonyos kereszteződésekben, és saját forgalmi sávjuk van.

És ne feledkezzünk meg a város kerékpárosbarát kultúrájáról sem, ahol a kerékpárt a mindennapi élet elengedhetetlen részének tekintik.A város átfogó tömegközlekedési hálózata lehetővé teszi az embereknek, hogy a kerékpárral közlekedjenek. Mindezek a lépések nagymértékben elősegítették a kerékpárok használatát az autók helyett. A városban olyan nagymértékben csökkent az autóforgalom, hogy a város szinte autómentes.

Kerékpárosbarát programok Amszterdamban

Amszterdami kerékpáros program

Az Amszterdami Kerékpáros Program célja, hogy biztonságosabbá és élvezetesebbé tegye a kerékpározást a városban, miközben csökkenti a légszennyezést és a forgalmi dugókat. A program magában foglalja az infrastruktúra fejlesztését, kerékpárosbarát tömegközlekedést, kerékpársávokat, kerékpárutakat és kerékpáros parkolókat.

Kerékpáros események
Amszterdam minden kerékpárosnak a háta mögött áll azzal, hogy egész évben különböző szórakoztató rendezvényeket kínál, többek között a Kerékpáros Hetet és az Amszterdami Kerékpáros Fesztivált. Ezek az események fantasztikus lehetőséget kínálnak a kerékpárosoknak, hogy más kerékpárosokkal ismerkedjenek, új kerékpáros útvonalakat fedezzenek fel, és szórakozva és biztonságosan fedezzék fel a várost.

holland-2255757_1920.jpg

Amszterdami kerékpármegosztó program
A város még kerékpármegosztó programmal is rendelkezik, amely lehetővé teszi a lakosok és a látogatók számára egyaránt, hogy egy napra vagy egy hétre kerékpárt béreljenek a városszerte található több mint 500 állomás bármelyikén.

Kerékpárosbarát vállalkozások
Számos erőfeszítést tettek annak érdekében, hogy ösztönözzék a kerékpárok használatát a kereskedelmi környezetben, és népszerűsítsék a kerékpározást, mint praktikus és fenntartható közlekedési módot. Ez magában foglalja a kerékpárparkolók kialakítását, a kerékpártartók felszerelését a kereskedelmi létesítményeken kívül, valamint a kerékpározás, mint életképes alternatív közlekedési mód népszerűsítését.

Ezeken kívül számos más kezdeményezés is egyre nagyobb teret nyer, amelyek megkönnyítik a kerékpárosok számára a kerékpár biztonságos parkolását és a kereskedelmi létesítmények elérését.

Amszterdami kerékpáros program

Kerékpáros biztonsági intézkedések
Amszterdamot dicséret illeti azért, hogy a kerékpározás mindenki számára biztonságos és élvezetes legyen. Az erőfeszítés kétségtelenül figyelemre méltó, mivel a város számos különböző intézkedést hozott annak érdekében, hogy a kerékpározás jobb és kényelmesebb alternatívája legyen az autóknak, mint például a kerékpárosbarát közlekedési szabályok, a kerékpárvilágítás kiépítése és a kerékpáros elsőbbségi zónák létrehozása.

Amszterdam Free Bike Festival
Az amszterdami ingyenes kerékpáros fesztivál egy kétnapos ünnepség, amely a kerékpározás körül forog. A legendás Amszterdami Kerékpáros Klub szervezi 1979 óta. Számos tevékenységet foglal magában, többek között kerékpártúrákat, versenyeket, kerékpárpóló-versenyeket, vakmerő előadásokat és még egy kerékpáros moziestet is.

Ezeket a kirándulásokat kerékpáros szakértők vezetik, akik széleskörű ismeretekkel rendelkeznek a város történelméről és kultúrájáról. Ezek a kirándulások még testre is szabhatók, hogy a kerékpárosok tudásszintjének megfelelően alkalmazkodjanak. Ha versenyszelleműnek érzi magát, akkor ez a fesztivál olyan versenyeket is tartalmaz, amelyekben profik és amatőrök egyaránt részt vehetnek. Ezeket az utcákon bonyolítják le, és jó lehetőséget nyújtanak a pénzdíjak, valamint a kerékpáros emléktárgyak elnyerésére.

Ez az esemény egy egyedülálló élmény, amely összehozza a kerékpározás iránt szenvedélyesen érdeklődő, hasonló gondolkodású embereket, és lehetőséget ad arra, hogy megismerkedjenek egymással.

27 komment Tovább
Városok, ahol a kerékpárok száma meghaladja az autókét - 1. rész: Amszterdam Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
27 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek
  • Motiváció vagy akareterő? 8 tipp, hogy a nehezebb napokon is tudj tekerni. Motiváció vagy akareterő? 8 tipp, hogy a nehezebb napokon is tudj tekerni.
  • Gyorsabb-e még a keskeny gumi? Gyorsabb-e még a keskeny gumi?
  • Gravel bringával a Vöröskőre február 25-én - MTB-sek is jöhetnek! Gravel bringával a Vöröskőre február 25-én - MTB-sek is jöhetnek!
  • 7 téli keresztedzés - nem csak bringásoknak 7 téli keresztedzés - nem csak bringásoknak

A bejegyzés trackback címe:

https://bici.blog.hu/api/trackback/id/tr6018198065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesterséges Geci 2023.08.22. 16:41:54

Faszkivan ezzel a "biciklizni egészséges" dumával. Tíz hónap alatt 3000km-t tekertem eddig. Egyetlen pozitív hatását láttam: addig sem unatkozom amíg tekerek. Az életmódom nem változott, ugyanazt, ugyanannyit eszek, mint máskor, korábban is volt 2-5 kiló/év mozgó súly, ami télen fel, nyáron le, most is kb. ez van, az étkezési szokásaim ugyanazok... stb. Túlsúly, magasvérnyomás, nem túl jó vércukor ugyanúgy megmaradtak.
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.22. 16:43:28

Félreértések elkerülése végett: tudom, hogy lehetne úgy is, hogy fogyás, meg jobb laborértékek, de nekem azzal van tele a tököm, hogy úgy általában azt hirdetik mindenhol, hogy a biciklizés egészséges, holott egy lófaszt, önmagában kb. nulla hatása van. Akkor lenne egészségügyileg pozitív hatása, ha a belem kihajtanám hetente háromszor.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.22. 16:49:29

Rossz hír, hogy nincs az a kemény edzés, ami kompenzálja az életmódbeli szokásokat. Tehát túl lehet enni heti 20 óra edzést is, kialvatlansággal szabotálni a fejlődést, a szokásos rizikófaktorokról, mint az alkohol, dohányzás, stressz, rossz táplálkozás, nem is beszélek...
Szóval a biciklizés egy kicsi része az egészséges életnek, ha semmi más nem változik, az eredmény is csak kicsit lesz jobb. Biztos kisebb erőfeszítéssel meg tudod tenni ugyanazt a távot, hiszen azt gyakorlod. De ahhoz, hogy az ember egészsége vagy élete változzon, ahhoz sokkal többre van szükség.
A másik, hogy a kerékpározásnak van egy társadalmi hatása is: aki kerékpározik, az kevésbé szennyezi a környezetét (települését) kipufogógázokkal, zajjal, helyfoglalással. Ezek a városok, mint Amszterdam, azért élhetőbbek, mert többen tesznek egymásért. Egy szempont az egyéni előny és egy másik a közösségi.
Írok az egészséges életről is egy blogot, ha érdekel, itt találsz ötleteket: nekedkonnyu.blog.hu
Válasz erre 

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2023.08.22. 17:23:40

Azért a teljes korrektség jegyében...

Ha valaminek, akkor Amsterdamnak valami elképesztően jók a természetes adottságai az EGÉSZ ÉVES kerékpározáshoz.

1. Sík, mint egy pingpong asztal. Itt kevésbé izzad le az ember a melóba menet a Szabadság hegyre, vagy akár Rákosborzalmason a Strázsa hegyre. Ezért tartozik az utca képhez az öltönyben, nyakkendőben kényelmesen tekerő amszterdami. A háromgangos agyváltós gépével (nem beszélve az elektromos bringákról) nem nagyon fog megizzadni a sík terepen.

2. Nyáron ritkán van rekkenő hőség, hiszen valljuk be, még a legnagyobb fanoknak sincs túl nagy kedve +30 fokban tekerni. Az átlag józsinak, aki nem sportból teker meg pláne. Idén júliusban egyszer volt 32 fok, inkább 22-25 között volt, ami nagyon penge idő a laza bringázáshoz.
3. Késő ősszel, télen nincs szélsőségesen hideg. Még januárban is nagyon ritka a mínusz. Bár úgy tűnik, mostanában nálunk is kezd elmaradni tél.

Ez utóbbi kettő azért fontos, mert a rossz időjárás tömegek kedvét veheti el átmenetileg a kerékpározástól, és olyan tömegközlekedést nem lehet szervezni, ami csak átmeneti ám masszív igényeket támaszt. Nem csak az eszközök (több busz, villamos) hanem a humán erőforrás sincs meg arra, hogy most hirtelen kéne még 500 busz- villamosvezető. Ez képtelenség. És városi úthálózatot sem, ha netán a hóesés miatt többen ülnének kocsiba.

Szerintem ezek a meghatározó ALAPtulajdonságok, ami miatt ilyen szintre tudott felfutni a bringázás Amszterdamban és általában Hollandiában (és Koppenhágában és általában Dániában). Európa többi nagyvárosa erősen le van maradva ebben a tekintetben, és soha még csak meg sem fogja közelíteni a hollandok, dánok szintjét. Még az olyan gazdag városok sem, mint pl. Bécs, Milánó, Párizs.

Másrészről viszont Budapest esetében - hogy úgy mondjam - bőven van még tér a fejlődésre. Kis túlzással a másik véglet.

Festői Amszterdam. Hát nem tudom, vagy 20x biztosan csavarogtam már ebben a városban, de a festői szó jutna a legutoljára az eszembe. Festői Prága, Róma, Firenze, Nápoly, Split, Fiume, Salzburg, de Budapest is, vagy ha már csatornák akkor Velence. De hogy Amszterdam? Az időjárása sem annyira jó - a turista szemszögéből, hiszen nagyon jellemző az amolyan semmilyen kicsit borongós, szürke se hideg, se meleg időjárás. Depresszióra hajlamosít. Az ilyen szép napos időjárás, mint a képeken azért nem annyira jellemző. De imádom az éttermeit, mert ott aztán tényleg van minden, jó minőségben. Van még néhány múzeum is... A fú meg a piroslámpás negyed meg nem érdekel. De kb. ennyi.

Szóval, ha ez most egy "bezzeg" cikk volt, akkor kár érte. Rossz a példa. Kéne keresni egy Budapest kvalitású várost követendő példának. Biztosan van.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.22. 18:06:15

Bezzeg cikknek kevés a szponzori háttér, ugyanakkor megvalósítottak egy elképzelést, aminek elemeiből lehet szemezgetni.
Londonban sem jó a klíma, mégis számos bringást láttam fagypont körüli ködös esőben tekerni hazafelé az üzleti negyedből. Kocsival körülményes és drága bejutni, a tömegközlekedés sem olcsó, valahol politikai elhatározás kérdése is, hogy a mobilitást milyen irányba tolják, a többség érdekeit figyelembe véve. Olyan megoldás úgy sem lesz, ami mindenkinek megfelel.
Saját nagyvárosi tapasztalatom csak annyi, hogy Prágában egy évig ingáztam kerékpárral 2x8 km-t, Budapesten kicsit többet, és megdöbbentő volt a különbség. Prága jóval hűvösebb, rendes tél van, de fejlettebb a kerékpáros infrastruktúra, és ami még feltünőbb volt, hogy egy év alatt ért három attrocitás, ami Budapesten a napi adag volt. Ebből egy magyar, egy pedig szlovák autós :)
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.22. 18:34:57

@Halász Arnold: lásd második komment: tisztában vagyok vele, hogy a sima biciklizés, mikor az ember már "formában van", szart sem ér. Pont ezért megy fel bennem a pumpa, valahányszor látom, hogy "milyen egészséges" a biciklizés. Kb. a környezetvédelem az egyetlen, amit komolyan lehet venni az ilyenekből. Sajnos.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.22. 19:39:39

@Mesterséges Geci: Biztosan jobbat tesz a kardiovaszkuláris rendszernek, ha tekersz, mintha helyette gépjármúvel közlekednél. Ugyanez igaz az izomzatodra is, és valószínűleg egy csomó más szervedre, amit most nem részleteznék. Más kérdés, hogy 1-2 év kerékpározás kompenzálhat-e több évtizedes életmódbeli szokásokat illetve az aktuális egyéb faktorokat, táplálkozástól az alvásig. Lehet, hogy az az eredmény, hogy nem vagy lassabban romlik az egészsége valakinek.
Válasz erre 

erol 2023.08.23. 00:06:56

@Mesterséges Geci: Jogos, gyakorlatilag semmilyen sport, mozgás nem egészséges. Nincs különbség, ha egész nap a fotelban ülsz, vagy bringázol, sportolsz, akkor meg minek? Miért szédítik ezzel az embereket? Kinek jó ez? Na megyek, kezdődik a film a TV-ben.
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.23. 05:59:24

@erol: az a helyzet, hogy tapasztalatból beszélek. Tizenharmadik éve, hogy szinte az egész évet biciklin töltöm, kétszer egy év megszakítással. Korábban ez azt jelentette, hogy 12-13 fok felett, tavaly október óta télen is. Abban a két évben amikor lustálkodtam, nem változott szinte semmi a többi évekhez képest. Nem híztam jobban, nem romlott a laborom úgy, hogy azt a mozgáshiányra lehetett volna fogni.
Amikor vettem egy országúti bringát és próbáltam magamhoz mérten versenytempóban járni, akkor volt egy pici javulás a "szezonban", augusztus végére volt két-három kiló mínusz, idén viszont semmi. Most sokkal többet tekertem (3000km vs 2-2500km), csak lustán, erőltetés nélkül, ahogy az országúti előtti években.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.23. 07:03:01

@Mesterséges Geci: A súly a legkevésbé megbízható mérőszám, mert napi fél-egy óra laza kerékpározás kb 2-300kcalt éget. Azt nagyon könnyű túlenni. A kardiovaszkuláris előnyök viszont ott vannak és évtizedes tanulmányok bizonyítják, hogy az egészségben eltöltött éveket hosszabbítja meg.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.23. 07:06:22

@Halász Arnold: A másik blogon a cikkem pont erről a könnyű mozgásról szól:
A KÖNNYŰ AEROB EDZÉS, AZAZ AZ 1. ÉS 2. ZÓNA ELŐNYEI
nekedkonnyu.blog.hu/2023/08/22/a_konnyu_aerob_edzes_azaz_az_1_es_2_zona_elonyei
Válasz erre 

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2023.08.23. 11:42:15

@Halász Arnold: A Bezzeg cikk azt jelenti, hogy bezzeg Amszterdamban. A "bezzeg Amszterdam" nem ül a felsorolt természeti adottságok miatt. Bezzeg Magyarországon sokkal jobb a bortermés, meg a búza, meg sokkal jobbak a közfürdőink, nálunk 3 év a GYES, csak pl. A bezzeg akkor működik, ha azonos természeti (és gazdasági, politikai) adottságok vannak. Bezzeg Amszterdamban sokkal több elektromos autó van, mert bezzeg Hollandia sokkal gazdagabb, mint Mo, mert bezzeg Hollandia tengerparttal, kikötőkkel rendelkezik, mert bezzeg Hollandia kőkemény gyarmatosító volt, ami durván megalapozta a mostani helyzetét. És bezzeg Hollandiát nem fosztották ki a németek és az oroszok és bezzeg Hollandiában nem volt 45 évig szovjet uralom.

De azt is írtam (E felett biztosan elsiklottál.) mindettől függetlenül Budapesten van még hová fejlődni. Ez jól látható pl. Bécs vagy Prága összehasonlításban.

Ha te Prágában hóesésben is bringáztál, akkor te kb. minimum megszállott vagy. Épeszű ember azért sem csinál ilyet, mert mire megöregszik az összes ízülete odalesz, reumás lesz mint állat - pl. mint én. Leigazolt sportolóként bringáztam a KSIben, MTKban, télen-nyáron, ennek bő 50 éve. Na meg is van eredménye. Ha meg te sem bringáztál télen, hidegben, akkor meg miről beszélgetünk? Ja arról, hogy ott jobb a bringás infrastruktúra? Igen. Ezt kb. mindennap leírhatod, hogy Budapesten szarabb a bringás infrastruktúra, mint Prágában, vagy megelőlegezem, mint Bécsben. Vajon Romával, Madriddal, Barcelonával, Berlinnel mi a helyzet? De pl. Budapestet élhetőbb városnak tartják, mint Prágát (asszem Amszterdam a 20. a listán, Bp. meg a 35.) mert ha nem csak bringás szemüvegen át nézzük a világot, akkor Budapest a bezzeg.

dailynewshungary.com/budapest-beats-surprising-places-on-the-list-of-most-liveable-cities/

Tehát, az egyszerű hétköznapi, átlagos holland bringás egész biztosan buszra szállna, ha olyan időjárás lenne náluk, mint nálunk vagy Prágában. persze láttam én már Budapesten is bringást hóesésben, magamat is 50 éve, de akkor fiatal voltam és hülye, de mostanában is látok ilyeneket. De nem tömegével, hanem elvétve. Nagyon nem mindegy.

Csak jótanácsként, ilyen "bezzeg" cikkeket akkor érdemes írni, ha kiegyensúlyozott tudsz lenni és nem hasonlítasz össze nem összehasonlítható dolgokat. Máskülönben erre is csak legyint egyet az olvasók többsége. A fejlődés érdekében nyilván mindig a nálunk jobb felé kell tekintenünk, de ésszel, mértékkel, megvalósítható célokat kitűzve.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.23. 11:51:36

A téli bringázásról: igen, tekertem, most is tekerek egészen minusz 5-10 fokig, mert olyan technikai ruházat létezik már évtizedek óta, hogy a térdem még csak hideg sem lesz, amikor megérkezem. Nagy esőben én sem tekerek, mert minek szívassam magam. A hideg ingazasnal nem gond, legalabb nem izzadok.

Prágában az infrastruktúra sokszor csak azt jelenti, h fel van festve az út széle, osztott használat, de egyrészt tiszta, másrészt az autósok mentalitása NAGYON más. Életminőségben nekem jobban bejött, pedig ott albérletben éltem és nem értettem mit beszélnek az emberek, bár ez lehet előny.

Egyébként semmi bezzeg nem volt a cikkben, ha ezt látod bele, sajnálom, nem jól adtam át az üzenetet. Ez egy szórakoztató tartalom, nem országimázs, vagy PR.
Válasz erre 

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2023.08.23. 12:23:59

@Halász Arnold: A "bezzeg cikk" nem attól lesz az, ami, hanem a tartalmától és a koncepciótól, ahogy felépül. :-) Példa:

'MITŐL LESZ AMSZTERDAM KERÉKPÁROSBARÁT VÁROS"

Nem csak és nem elsősorban attól lesz, amit leírtál. Az általad felsoroltak csak kihasználják, ráülnek az elsődleges oknak tekinthető természeti adottságokra. Azaz sík terület. Bár ez az e-bringák terjedésével egyre kevésbé lesz különösebb előny, és itt azért nyerhet Pest is. Az éghajlat. Majd miután ezeket kitárgyaltuk jöhet az, hogy ezt a hollandok felismerték, és rágyúrtak. És ha ezután szépen, kiegyensúlyozottan leírod, hogy azért Budapest ezt a szintet objektív okok miatt meg sem tudhatja közelíteni, mindjárt más lesz a gyermek fekvése és a cikk is valóban egy jó hangulatú, szórakoztató, ám semleges élménybeszámoló lesz. Mert írni azért tudsz, azzal nincs baj. :-)
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.23. 12:33:16

@Csák Morritz AKA Alibiman: Értem miről írsz, fogalmazhatnék úgy is, hogy ha Budapestet kizárjuk, a világon rengeteg jó adottságú város van, ahol meg sem próbálják. De akad még pár, ahol igen, de ezt a cikket csak jövő héten rakom ki :)
üdv: rnie
Válasz erre 

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2023.08.23. 12:39:20

@Halász Arnold: Ahogy már utaltam rá, én elképesztő lehetőséget látok az e-bikeban. Nem csak azért, mert így a dimbes-dombos vidék is könnyebben leküzdhető a nem sportolni vágyok által is, hanem sok, a bringázással járó "megterhelő" mozgást nem kedvelő (egyszerűen lusta) ember is kedvet kap az autóból átülni.

Azt gondolom, lesz itt forradalmi változás.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.23. 13:26:50

A számok azt mutatják, hogy így lesz, ésszerű is, hiszen pár száz Wh akksikkal lehet letudni a napi közlekedést és nem kell 100kWh akksis SUV hozzá. Németországban már több ebike-ot adnak el, a montiknál 90!% az arányuk. Nekem 5 éve van ebike-om, télen pl nagyon sokszor megyek azzal edzeni, mert sokkal jobban tudom szabályozni a teljesítményem és így a hőmérsékletem.

bici.hu/2023/08/12/elektromos-atallas-lehet-hogy-a-kerekpar-nyer/
Válasz erre 

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.08.24. 08:02:42

Mesterséges spermához csatlakozom (lol, milyen nikk már... :D ) énse fogytam sose biciklizéssel különösebben, fiatalon eleve nem is volt ez cél még.Elmentünk nyáron 1600 km-s túrára, osztrák-magyar határtól Linzig a Duna mentén meg ugyanígy vissza.
Grammra ugyanannyi kiló voltam, pedig mentünk napi 100-130 km-eket a szlovéniai hágókon át, 20 kiló konzervvel, meg sátor-hálózsa-polifó trióval a bringára akasztva.
Csóró fiatalok voltunk a 90-e s évek második felében, élveztük, hogy kijutottunk saját erőből Nyugatra.De hogy fogyni vele?Na, az képtelenség.És jártunk előtte is, utána is, máshová is bicajjal, nekem a komplett kamaszkorom két keréken gördült szinte, mert imádtam.Egy jó közlekedési forma, olcsó, ha már megvan a bicaj, és ennyi.De azért nem szabad abbahagyni.
És én is megnézném a divső hollandokat, mondjuk a Kapy úton a II. kerületben, januárban, mínusz 2 fokban, szélben, enyhe ónos eső után, hogy hogyan is védenék a környezetet, meg lennének hipertrendik... :D
Ezzel együtt nagyon megnézném Amsterdamot, lehetőleg kocsival eljutva odáig, de bicajostul a vonóhorgon.
:-)
Válasz erre 

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.08.24. 08:05:53

jav: "Grammra ugyanannyi kiló voltam" hazaérkezéskor, mint elinduláskor,
diCSő hollandok
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.08.24. 09:58:11

@geegee: A sport segitheti a fogyást, de nincs az az edzesmennyiség, amit nem lehetne KÖNNYEN túlenni. A sport szerepe a fogyásban: az izomtömeg növelése, alapanyagcsere felgyorsitasa, életfunkciók javtása, és valamennyi energia elégetése. Plusz motiváció, hogy alacsonyabb testzsir százalékkal gyorsabbak lehetunk. De fogyni igazán csak kevesebb és jobb kajával lehet. Egy óra könnyed városi biciklizés az két három darab töltött keksz (nem írok márkát ). Miközben aki ideges, az simán benyomja az egészet egy zacskó mogyoróval, amit kb. egy futár tudna csak letekerni, napi 8 órában.
Válasz erre 

Fredddy 2023.08.24. 23:06:22

A legtöbb alföldi magyar városban a kerékpárok száma bőven meghaladja az autókét.
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.25. 07:31:31

@Fredddy:
ebben azért nem lennék biztos. Illetve... abban nem, hogy azokat használják is.
Ugyan nem alföldön élek, de itt sincsenek nagy dombok a lakott területen, viszont Budapest közel van, az oda vezető út meg iszonyatosan forgalmas. Én mindenhova biciklin járok, ha tehetem, de hetente 8-10 biciklisnél többel nem szoktam találkozni, ha nem megyek fel Pestre vagy valami forgalmas kirándulóhelyre.
Válasz erre 

Fredddy 2023.08.25. 10:38:40

@Mesterséges Geci: én viszont biztos vagyok benne, a mi családunk alföldi, 1-2 autó van a családban mindenhol, mint máshol, viszont biciklije mindenkinek van, 3 évestől a 103 éves öreganyámig. Az biztos, hogy az autóhasználat növekszik, de rengeteg a biciklis- itt már a nyolcvanas években megépültek a bicikliutak a nagyobb utak mellett, és a magyar pont az Alföldnek köszönhetően a harmadik legtöbbet bicikliző nép az EU-ban (dán és a holland talán az a kettő, amelyik megelőzi). Csak a fogalmatlan bp-iek hiszik megint azt, hogy ők fingják bele a haladás szelét a magyar ugar csöndjébe.
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.25. 12:57:12

@Fredddy: mint mondtam, a van neki és a használja, nagyon nem ugyanaz. Én használom, csak akkor nem közlekedek biciklivel, ha ebben valami akadályoz (időjárás, egészségügyi probléma, eseteleg ki kell öltözni).
Páromnak meg van. Ő hetente egyszer ül rá, mikor a távolabbi boltba megy bevásárolni.
Válasz erre 

Fredddy 2023.08.26. 01:02:18

@Mesterséges Geci: én a van nekire reflektáltam, és a cikk is arról szól. Hogy használja-e, arról nem érdemes vitát nyitni, mert előbb döntsük el, hogy mit tekintünk használatnak. Hetente többször megy vele valahova? Az a biciklitulajdonosok nagy többségére igaz. Több kilométert megy biciklivel, mint kocsival? Azt a hollandokról se hinném.
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.08.26. 09:39:58

@Fredddy: csak az, hogy ott porosodik a sufniban, az nem sokat számít, ha a forgalmat nézzük :)
Hollandokból én kinézem, hogy többet mennek (üzemórában) bringával, mint autóval.
Válasz erre 

Fredddy 2023.08.26. 22:19:08

@Mesterséges Geci: én értem, de pont azért nem érdemes a használaton pörögni, mert abból bármilyen statisztikát ki lehet hozni. Ha te mész 99 kilométert, a párod meg egyet, akkor a Mesterséges Geci-family statisztikailag két darab 50 km-t bringázó emberből áll, és ugyanott vagyunk, mintha a vant néznénk. A ,,Budapest közel van"-helyeket meg ebből a szempontból amúgy sem számítanám a vidékhez, ott nem alföldi natív biciklisek élnek, hanem azok a budapestiek, akiknek szűk volt a békásmegyeri panel.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Segítek az életmód utadon!

  • Ha szeretnél leadni pár kilót és kerékpározásban is jobb lenni, keress bátran!

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Oldalaim

  • Halász Arnold
  • Bici
  • Neked könnyű
  • Petrolhead

Keresés

Címkék

bici (3) ebike (1) edzés (15) egészség (9) eladások (3) elektromos kerékpár (2) fitness (7) fogyókúra (7) folyadékpótlás (2) futás (1) hőség (1) ingázás (1) kerékpározás (12) kerékpárszerelés (2) kiszáradás (1) napszúrás (1) szerelés (3) táplálkozás (4) túra (1) újdonság (2) úszás (1) városi kerékpározás (3) Címkefelhő

Archívum

  • 2024 március (5)
  • 2024 február (2)
  • 2024 január (1)
  • 2023 december (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 október (4)
  • 2023 szeptember (15)
  • 2023 augusztus (20)
  • Tovább...

Blogajánló

Beszélgetés, szakítás után                        Amikor egy ilyen beszélgetés sehova se vezet, felmerül a kérdés, hogy volt-e egyáltalán bármi értelme? Posztolónkban csak annyi maradt, hogy amikkel az exe vádolta, azt ő máshogy élte meg, és ő is tudott volna ezt-azt a másik fejéhez vágni, de nem tette.                … csajokespasik.blog.hu
blog.hu
A kerékpáros blog
süti beállítások módosítása
Dashboard