Bici

Utolsó kommentek:

Halász Arnold 2024.03.30. 19:00:51

Nem mindegy milyen gumi, azonos típusnál érvényes a fenti szabály, nekem 28-as a nyári, 35-os CX a téli, nagyon érezhető a különbség, a 28-as javára, a bringa ugyanaz. Másik kormány már okozhat jelentős légellenállásbeli különbséget is. De a guminl is egy 25-ös oui gumi azért másképp gördül, mint egy dupla súlyú, eltérő mintás trekking, sokkal kisebb nyomással. Ai még nagy különbség hosszabb utakon, h nem fáradsz el a rezgéstől, ami mondjuk a 21-23-as gumikkal jobban kijön.

Bejegyzés: Gyorsabb-e még a keskeny gumi?

Halász Arnold 2024.03.30. 18:56:28

Javult a morál az elmúlt évtizedekben, de így is nagyon feltűnő a különbség, cseheknél még inkább, egy évet ingáztam Prágában bringával, talán 3 közeli előzés volt, ebből 1 cseh, egy szlovák és egy magyar... Ugyanebben az időben Budapesten naponta több tucat kicentizés. A 11-esen megyek mostanában a legtöbbet, hétvégén gyakorlatilag tragédia, amikor a bpi hétvégi autósok tömött sorokban kerülgetik a bringásokat úgy, h még a felezőig sem mennek el. De hétköznap napközben egész tűrhető

Bejegyzés: 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek

Mesterséges Geci 2024.03.30. 14:29:23

Én 25mm-essel jártam négy évig, 7-8 baron, nem volt vele komolyabb gondom. Most egy fitness bringám van, 35-ös gumival, 4-5 baros nyomással, ezzel sokkal lassúbb vagyok.
Azt a 9km-t, amit outival 19 perc alatt tettem meg, most jó, ha 25 alatt sikerül. Én nem kis részben a gumira fogom, mivel ez is egy outi váz, csak az áttétel és a kormány más.

Bejegyzés: Gyorsabb-e még a keskeny gumi?

Mesterséges Geci 2024.03.30. 12:15:48

Az előzésre: itthon is "jellemzően" megfelelő oldaltávot tartanak. Csak van pár kivétel minden úton...

Bejegyzés: 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek

fkv.119 2024.03.20. 20:45:48

Nekem már az is sportsiker, ha a szembeszél nem fúj vissza. :)

Bejegyzés: Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza?

Halász Arnold 2024.03.20. 06:46:36

Sajnálom, ha neked nem tudok újat mondani. További sportsikereket! ;)

Bejegyzés: Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza?

Mesterséges Geci 2024.03.20. 06:37:02

1. De. Ha fogyni próbálsz vele, a térded, a csuklód egy idő után bizony nem fog örülni. A futást, sziklamászást leszámítva nem jobb a többi opciónál, az úszásnál meg sokkal rosszabb.
----
A többi meg ugyanúgy igaz az összes fizikai munkát igénylő sportra.

Biciklizni azért érdemes, mert messzire el lehet menni, szinte ingyen.
Esetleg könnyebb társaságot találni egy bringázáshoz, mint mondjuk futáshoz vagy más edzésfajtákhoz.
És nem kell feltétlenül "edzeni" ahhoz, hogy fogyjon az ember. Egészséges ember, ha munkába jár bringával és túlsúlyos, pusztán a közlekedéssel simán fogyhat 8-10 kilót pár hónap alatt.

Bejegyzés: 6+1 ok, miért a kerékpározás a legalkalmasabb a fogyni vágyóknak

Mesterséges Geci 2024.03.20. 06:30:07

Sokadjára botlom ebbe a blogba. Nagy szavak, mintha lenne mögötte tartalom, de tömény bullshit az egész.

Bejegyzés: Alapozó tekerések: kidobott idő vagy egy jó szezon aduásza?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.12.07. 17:09:37

Hali.
Szeretnék egy korábbi kommentemhez önrevíziót benyújtani.
Mint az Apech-nél. :D
Nem tudom már hol, mikor de itt volt egy poszt, ahol az európai közlekedési bírságok volt a téma, teljességében, vagy csak részben.A poszt-toló írta a cikkben, hogy Svédországban is van jövedelem alapú közlekedési bírság, mire én beírtam válaszként kategorikusan, hogy nem létezik ilyen, csak a finneknél, stb.
Most alaposabban felbukkant nekem a téma, még jobban utánanézve bírósági, ügyészségi honlapokon (mert már engem is evett a fene, hogy mi az igazság ebben a témában), illetve másokat is megkérdezve de bizony létezik, de közlekedési bírságoknál nem nagyon alkalmazzák.Persze előfordulhat akkora durva szabályszegés (mondjuk kétszázzal haladva a sétálóutcában), hogy eljut a dolog a bírósági szakaszba és ezáltal mégis kap az illető ilyen napibér jellegű bírságot, de azért ez ritka.
A leggyakoribb, hogy a rendőr ott helyben helyszíni bírságot szab ki, ami viszont egy rögzített táblázatokból kiolvasható összeg, kategóriák szerinti bontásban, mennyi helyett mennyi, stb és nem jut el a dolog a bíróság elé.És nem néznek jövedelmi viszonyokat, valszeg ha akarná se látná ott a helyszínen.A valódi napibér jellegű bírsághoz bíró kell, mindent megvizsgálnak, van-e eltartott, stb, szóval egy hosszabb folyamat vége az, hogy mondjuk 30 napnyi bevételére bírságolnak meg valakit.És inkább kisebb bűncselekmények után vetik ezt ki, az autós büntetések (gyorshajtás, parkolás, stb.) meg inkább csak szabálysértés kategória.
Szóval olyasmi ez, mint a Columbo felesége, van, de még senki sem látta, vagyis inkább úgy mondom, hogy nem ez az általános bírságolási metódus ezekre a problémákra.
Azért ide írom és nem a petrolhead honlapra, mert itt van bloghu-s kommentmotor, könnyebb hozzászólni vagy válaszolni.
Esetleg illesztd már be kérlek oda, ahol volt az eredeti polémia, köszönöm.

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

Halász Arnold 2023.10.06. 07:16:40

@0.5 bit: Jó kérdés, mindenesetre a kerékpáérozás ösztönzésével lehet befolyásolni valamennyire. Az emberek nem mindig ésszerűtlenek, ha kerékpárral olcsóbb és gyorsabb közlekedni, akkor engednek a kényelemből is talán.

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

Halász Arnold 2023.10.06. 07:15:18

@Mesterséges Geci: Ezt most utoljára kiengedtem, csak azért, hogy nyomatékosítsam, építő kiritkának van helye, öncélú fikázásnak meg a saját blogodon. Köszi a megértésed!

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

Halász Arnold 2023.10.06. 07:13:50

@0.5 bit: A teherszállítás azonban nem csak súlyos termékeket jelent, és egy elektromos teherbicikli elég nagy térfogatú árut tud mozgatni, amit egy sima bringás futár nem. A szállítások egy része kiváltható, és ez egészen addig működőképes lesz, amíg az elektromos kisteherszállítók át nem veszik a forgalom nagyobb részét a jelenlegi ezeréves dízelektől.

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

Mesterséges Geci 2023.10.06. 07:11:19

Bullshit. Megint. Csak már gyáván cenzúrázva. Szánalom³.

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

0.5 bit 2023.10.06. 07:11:17

"Azok a munkavállalók, akik rendszeresen kerékpárral járnak munkába, átlagosan 1,3 nappal kevesebbet betegeskednek évente."

A statisztika szépsége. Két módon lehet értelmezni:
Aki kerékpározik az fitt és egészséges lesz.
Aki fitt és egészséges az tud kerékpározni.

Az egészség és kerépkározás kapcsolatában ok vagy okozat?

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

0.5 bit 2023.10.06. 07:11:15

"Ki mondta, hogy a szállításokhoz teherautóra van szükség? A teherbiciklik megváltoztatják a játékot, ha a városi logisztikáról van szó."

A fizika mondta. A teherszállítás teljesítmény igénye súly függő. Minél nehezebb terhet kell mozgatni annál nagyobb erőbefektetésre van szükség. Egy embert kb 1/12 LE-vel lehet számolni.

Azonos tömegű árú mozgatása amely egy robogóval megvalósítható kb 18db kerékpáros ember tudná megtenni (1,5/0,083). 12 kerékpárost 1 ló helyettesíti. Egy trabantot 312 kerékpáros, egy citroen jumper kisteherautót viszont 1224 fővel.

Amíg nem voltak járművek, addig a szállítmányozás nem emberi hanem állati erővel történt, általában lóval vagy nagyobb tömeg esetén lovakkal.

Bejegyzés: 7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

Halász Arnold 2023.10.02. 14:56:51

Neked, névtelenül és arctalanul bullshit, ezt elfogadom, csak egy idő után automatikusan törölni fogom, szólok előre, ne érjen meglepetésképpen. Semmi személyes, csak nincs hozzáadott értéke a fikázásnak.

Bejegyzés: Élethosszig tartó tanulás kerékpáron - 5 egyszerű trükk

Halász Arnold 2023.10.02. 07:37:17

Ne haragudj, de fikázásnak nincs építő jellege, sem a káromkodásnak, ezért töröltem. Ha nem tetszik, lehet jobbat írni, én csak örülök neki, ha minőségi tartalommal gazdagítod a közös tudást.

Bejegyzés: Élethosszig tartó tanulás kerékpáron - 5 egyszerű trükk

Mesterséges Geci 2023.10.02. 07:31:02

Úgy értem: a bullshitted is, meg a cenzúrád is.

Bejegyzés: Élethosszig tartó tanulás kerékpáron - 5 egyszerű trükk
süti beállítások módosítása