A kerékpározás jót tesz a gazdaságnak
A kerékpározás több mint egy közlekedési mód vagy hétvégi hobbi. Jelentős gazdasági hajtóerő, olyan messzemenő előnyökkel, amelyekkel a legtöbben nincsenek tisztában.
Ebben a cikkben elmerülünk a kerékpározás hihetetlen gazdasági hozzájárulásaiban, a milliárd dolláros iparágaktól az üzemanyag-megtakarításig és azon túl.
Hogyan használ a kerékpározás a gazdaságnak?
A lebilincselő meglátások, amelyekben most elmélyedünk, nem puszta feltételezések vagy anekdotikus információk. Ezek az ECF (Európai Kerékpáros Szövetség) átfogó jelentéséből származnak. Az ECF jelentése, amelyet átfogó kutatásaiért és a kerékpározás európai szintű támogatása miatt ismernek el, rávilágít a kerékpározás kézzelfogható gazdasági előnyeire.
Tekerjünk végig ezeken a legfontosabb előnyökön, és ismerjük meg a kerékpározás puszta nagyságrendjét és hatását a gazdaságunkra.
A kerékpározás gazdasági előnyei
1. Éves szinten 150 milliárd eurós gazdasági haszon
Egy Európában végzett tanulmány szerint a kerékpározás évente 150 milliárd euró értékű globális hasznot termel. Ha ezt lebontjuk, több mint 90 milliárd eurót tesznek ki az olyan pozitív externáliák, mint a környezeti előnyök és a közegészségügy. Ilyen jelentős nyereségek mellett nehéz figyelmen kívül hagyni a kerékpározás gazdasági erejét.
2. A fellendülő kerékpáros turizmus
Felejtsd el a körutazásokat és az ötcsillagos szállodákat - a kerékpáros turizmusban van az igazi pénz. Csak az Európai Unióban a kerékpáros turizmus virágzó ágazat, amelynek értéke lenyűgöző, 44 milliárd euró. Évente 2,3 milliárd kerékpáros turisztikai utazást foglal magában, ami gazdasági hatás tekintetében még a körutazási iparral is vetekszik.
Példaként említhetjük a következőket:
- A franciaországi Loire à Vélo útvonal évente mintegy 40 millió eurót termel.
- A több országot átszelő Duna-kerékpárút becsült értéke évi 51 millió euró.
3. Teherforgalmi kerékpárok: A városi logisztika forradalmasítása
Ki mondta, hogy a szállításokhoz teherautóra van szükség? A teherbiciklik megváltoztatják a játékot, ha a városi logisztikáról van szó. A városi területeken a kereskedelmi szállítások akár 25%-át és a magánlogisztikai utak 77%-át is helyettesíthetik. Az olyan városokban, mint Koppenhága, a teherbringák már mindennapos látványossággá váltak, és az áruszállítás környezetbarátabb és hatékonyabb módját kínálják.
4. Kiskereskedelmi hatalom: Kerékpárosok és a fogyasztás
Ellentétben azzal a hiedelemmel, hogy a kerékpárosok többnyire szabadidős költekezők, a kiskereskedelmi szektorban erős gazdasági erőt képviselnek. Azok, akik kerékpárral járnak vásárolni, összesen 111 milliárd euró értékű fogyasztáshoz járulnak hozzá az EU-ban. Amszterdamban például egy kutatás kimutatta, hogy a kerékpárparkolók négyzetméterenként 24%-kal több bevételt hoznak, mint az autóparkolók.
5. Csökkentett munkavállalói hiányzás
Itt van valami, amin a munkáltatóknak érdemes elgondolkodniuk: Azok a munkavállalók, akik rendszeresen kerékpárral járnak munkába, átlagosan 1,3 nappal kevesebbet betegeskednek évente. Ez a statisztika közel 5 milliárd eurós éves megtakarítást jelent a munkáltatók számára az EU-ban. Az olyan vállalatok, mint a Google és az Apple már rendelkeznek kerékpáros létesítményekkel, hogy ösztönözzék ezt az egészséges szokást a dolgozók körében.
6. A bővülő kerékpáros piac
Nagyszerű időszak ez a kerékpár-kiskereskedőnek. Az európai kerékpárpiac értéke 2016-ban 13,2 milliárd euró volt, és ez átlagosan évente 5,5%-kal fog növekedni. Az elektromos kerékpárok jelentősen hozzájárulnak ehhez a növekedéshez, az eladások 2006 óta hússzorosára nőttek, és évente átlagosan 30%-os növekedést mutatnak.
7. Üzemanyag-megtakarítás: 4 milliárd eurónyi üzemanyagköltséget sikerült elkerülni
Végül, de nem utolsósorban beszéljünk az üzemanyag-megtakarításról. Az EU-ban a kerékpározással évente több mint 3 milliárd liter üzemanyagot takarítanak meg, ami közel 4 milliárd eurós megtakarításnak felel meg. Hogy ezt perspektívába helyezzük, ez az összeg egy olyan ország, mint Írország közúti közlekedésének éves üzemanyag-fogyasztásához hasonlítható.
Következtetés: A szerencse kereke(i)
A kerékpározás sokrétű gyöngyszem, amely túlmutat a környezeti előnyökön és a személyes egészségen. Gazdasági hatása közvetlen és közvetett, és különböző ágazatokat érint a turizmustól és a kiskereskedelemtől kezdve a logisztikán át a közegészségügyig. A több milliárd eurós előnyökkel a kerékpározás nemcsak a szórakozás, hanem a szerencse kerekének is bizonyul.
Kezdj el kerékpározni, tegyél az egészségedért és a társadalomért! Nem tudod hogyan vágj bele? Segítek!
Fotók: Pixabay