Bici

7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot

A kerékpározás jót tesz a gazdaságnak

 A kerékpározás több mint egy közlekedési mód vagy hétvégi hobbi. Jelentős gazdasági hajtóerő, olyan messzemenő előnyökkel, amelyekkel a legtöbben nincsenek tisztában.

Ebben a cikkben elmerülünk a kerékpározás hihetetlen gazdasági hozzájárulásaiban, a milliárd dolláros iparágaktól az üzemanyag-megtakarításig és azon túl.

Hogyan használ a kerékpározás a gazdaságnak?

A lebilincselő meglátások, amelyekben most elmélyedünk, nem puszta feltételezések vagy anekdotikus információk. Ezek az ECF (Európai Kerékpáros Szövetség) átfogó jelentéséből származnak. Az ECF jelentése, amelyet átfogó kutatásaiért és a kerékpározás európai szintű támogatása miatt ismernek el, rávilágít a kerékpározás kézzelfogható gazdasági előnyeire.

beach-1979240_1920.jpg

Tekerjünk végig ezeken a legfontosabb előnyökön, és ismerjük meg a kerékpározás puszta nagyságrendjét és hatását a gazdaságunkra.

A kerékpározás gazdasági előnyei

1. Éves szinten 150 milliárd eurós gazdasági haszon
Egy Európában végzett tanulmány szerint a kerékpározás évente 150 milliárd euró értékű globális hasznot termel. Ha ezt lebontjuk, több mint 90 milliárd eurót tesznek ki az olyan pozitív externáliák, mint a környezeti előnyök és a közegészségügy. Ilyen jelentős nyereségek mellett nehéz figyelmen kívül hagyni a kerékpározás gazdasági erejét.

2. A fellendülő kerékpáros turizmus
Felejtsd el a körutazásokat és az ötcsillagos szállodákat - a kerékpáros turizmusban van az igazi pénz. Csak az Európai Unióban a kerékpáros turizmus virágzó ágazat, amelynek értéke lenyűgöző, 44 milliárd euró. Évente 2,3 milliárd kerékpáros turisztikai utazást foglal magában, ami gazdasági hatás tekintetében még a körutazási iparral is vetekszik.

Példaként említhetjük a következőket:

  • A franciaországi Loire à Vélo útvonal évente mintegy 40 millió eurót termel.
  • A több országot átszelő Duna-kerékpárút becsült értéke évi 51 millió euró.

 

3. Teherforgalmi kerékpárok: A városi logisztika forradalmasítása
Ki mondta, hogy a szállításokhoz teherautóra van szükség? A teherbiciklik megváltoztatják a játékot, ha a városi logisztikáról van szó. A városi területeken a kereskedelmi szállítások akár 25%-át és a magánlogisztikai utak 77%-át is helyettesíthetik. Az olyan városokban, mint Koppenhága, a teherbringák már mindennapos látványossággá váltak, és az áruszállítás környezetbarátabb és hatékonyabb módját kínálják.

cargo-4746590_1920.jpg

4. Kiskereskedelmi hatalom: Kerékpárosok és a fogyasztás
Ellentétben azzal a hiedelemmel, hogy a kerékpárosok többnyire szabadidős költekezők, a kiskereskedelmi szektorban erős gazdasági erőt képviselnek. Azok, akik kerékpárral járnak vásárolni, összesen 111 milliárd euró értékű fogyasztáshoz járulnak hozzá az EU-ban. Amszterdamban például egy kutatás kimutatta, hogy a kerékpárparkolók négyzetméterenként 24%-kal több bevételt hoznak, mint az autóparkolók.

5. Csökkentett munkavállalói hiányzás
Itt van valami, amin a munkáltatóknak érdemes elgondolkodniuk: Azok a munkavállalók, akik rendszeresen kerékpárral járnak munkába, átlagosan 1,3 nappal kevesebbet betegeskednek évente. Ez a statisztika közel 5 milliárd eurós éves megtakarítást jelent a munkáltatók számára az EU-ban. Az olyan vállalatok, mint a Google és az Apple már rendelkeznek kerékpáros létesítményekkel, hogy ösztönözzék ezt az egészséges szokást a dolgozók körében.

bicycle-1868162_1280.jpg

6. A bővülő kerékpáros piac
Nagyszerű időszak ez a kerékpár-kiskereskedőnek. Az európai kerékpárpiac értéke 2016-ban 13,2 milliárd euró volt, és ez átlagosan évente 5,5%-kal fog növekedni. Az elektromos kerékpárok jelentősen hozzájárulnak ehhez a növekedéshez, az eladások 2006 óta hússzorosára nőttek, és évente átlagosan 30%-os növekedést mutatnak.

7. Üzemanyag-megtakarítás: 4 milliárd eurónyi üzemanyagköltséget sikerült elkerülni
Végül, de nem utolsósorban beszéljünk az üzemanyag-megtakarításról. Az EU-ban a kerékpározással évente több mint 3 milliárd liter üzemanyagot takarítanak meg, ami közel 4 milliárd eurós megtakarításnak felel meg. Hogy ezt perspektívába helyezzük, ez az összeg egy olyan ország, mint Írország közúti közlekedésének éves üzemanyag-fogyasztásához hasonlítható.

to-go-biking-5178398_1920.jpg

Következtetés: A szerencse kereke(i)

A kerékpározás sokrétű gyöngyszem, amely túlmutat a környezeti előnyökön és a személyes egészségen. Gazdasági hatása közvetlen és közvetett, és különböző ágazatokat érint a turizmustól és a kiskereskedelemtől kezdve a logisztikán át a közegészségügyig. A több milliárd eurós előnyökkel a kerékpározás nemcsak a szórakozás, hanem a szerencse kerekének is bizonyul.

Kezdj el kerékpározni, tegyél az egészségedért és a társadalomért! Nem tudod hogyan vágj bele? Segítek!

Fotók: Pixabay

8 komment egészség kerékpározás eladások elektromos kerékpár városi kerékpározás Tovább
7 lenyűgöző szempont, ahogy a kerékpározás fellendíti a gazdaságot Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
8 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye A kerékpározás 6 tudományos alapokon nyugvó környezeti előnye
  • 6+1 ok, miért a kerékpározás a legalkalmasabb a fogyni vágyóknak 6+1 ok, miért a kerékpározás a legalkalmasabb a fogyni vágyóknak
  • A kerékpározás kardiológiai kockázatai és előnyei A kerékpározás kardiológiai kockázatai és előnyei
  • Elektromos átállás – lehet, hogy a kerékpár nyer? Elektromos átállás – lehet, hogy a kerékpár nyer?
  • 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek 100 km tüköraszfalt, autók nélkül...Ipolyság, így szeretlek

A bejegyzés trackback címe:

https://bici.blog.hu/api/trackback/id/tr4018228293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0.5 bit 2023.10.06. 07:11:15

"Ki mondta, hogy a szállításokhoz teherautóra van szükség? A teherbiciklik megváltoztatják a játékot, ha a városi logisztikáról van szó."

A fizika mondta. A teherszállítás teljesítmény igénye súly függő. Minél nehezebb terhet kell mozgatni annál nagyobb erőbefektetésre van szükség. Egy embert kb 1/12 LE-vel lehet számolni.

Azonos tömegű árú mozgatása amely egy robogóval megvalósítható kb 18db kerékpáros ember tudná megtenni (1,5/0,083). 12 kerékpárost 1 ló helyettesíti. Egy trabantot 312 kerékpáros, egy citroen jumper kisteherautót viszont 1224 fővel.

Amíg nem voltak járművek, addig a szállítmányozás nem emberi hanem állati erővel történt, általában lóval vagy nagyobb tömeg esetén lovakkal.
Válasz erre 

0.5 bit 2023.10.06. 07:11:17

"Azok a munkavállalók, akik rendszeresen kerékpárral járnak munkába, átlagosan 1,3 nappal kevesebbet betegeskednek évente."

A statisztika szépsége. Két módon lehet értelmezni:
Aki kerékpározik az fitt és egészséges lesz.
Aki fitt és egészséges az tud kerékpározni.

Az egészség és kerépkározás kapcsolatában ok vagy okozat?
Válasz erre 

Mesterséges Geci 2023.10.06. 07:11:19

Bullshit. Megint. Csak már gyáván cenzúrázva. Szánalom³.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.10.06. 07:13:50

@0.5 bit: A teherszállítás azonban nem csak súlyos termékeket jelent, és egy elektromos teherbicikli elég nagy térfogatú árut tud mozgatni, amit egy sima bringás futár nem. A szállítások egy része kiváltható, és ez egészen addig működőképes lesz, amíg az elektromos kisteherszállítók át nem veszik a forgalom nagyobb részét a jelenlegi ezeréves dízelektől.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.10.06. 07:15:18

@Mesterséges Geci: Ezt most utoljára kiengedtem, csak azért, hogy nyomatékosítsam, építő kiritkának van helye, öncélú fikázásnak meg a saját blogodon. Köszi a megértésed!
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.10.06. 07:16:40

@0.5 bit: Jó kérdés, mindenesetre a kerékpáérozás ösztönzésével lehet befolyásolni valamennyire. Az emberek nem mindig ésszerűtlenek, ha kerékpárral olcsóbb és gyorsabb közlekedni, akkor engednek a kényelemből is talán.
Válasz erre 

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.12.07. 17:09:37

Hali.
Szeretnék egy korábbi kommentemhez önrevíziót benyújtani.
Mint az Apech-nél. :D
Nem tudom már hol, mikor de itt volt egy poszt, ahol az európai közlekedési bírságok volt a téma, teljességében, vagy csak részben.A poszt-toló írta a cikkben, hogy Svédországban is van jövedelem alapú közlekedési bírság, mire én beírtam válaszként kategorikusan, hogy nem létezik ilyen, csak a finneknél, stb.
Most alaposabban felbukkant nekem a téma, még jobban utánanézve bírósági, ügyészségi honlapokon (mert már engem is evett a fene, hogy mi az igazság ebben a témában), illetve másokat is megkérdezve de bizony létezik, de közlekedési bírságoknál nem nagyon alkalmazzák.Persze előfordulhat akkora durva szabályszegés (mondjuk kétszázzal haladva a sétálóutcában), hogy eljut a dolog a bírósági szakaszba és ezáltal mégis kap az illető ilyen napibér jellegű bírságot, de azért ez ritka.
A leggyakoribb, hogy a rendőr ott helyben helyszíni bírságot szab ki, ami viszont egy rögzített táblázatokból kiolvasható összeg, kategóriák szerinti bontásban, mennyi helyett mennyi, stb és nem jut el a dolog a bíróság elé.És nem néznek jövedelmi viszonyokat, valszeg ha akarná se látná ott a helyszínen.A valódi napibér jellegű bírsághoz bíró kell, mindent megvizsgálnak, van-e eltartott, stb, szóval egy hosszabb folyamat vége az, hogy mondjuk 30 napnyi bevételére bírságolnak meg valakit.És inkább kisebb bűncselekmények után vetik ezt ki, az autós büntetések (gyorshajtás, parkolás, stb.) meg inkább csak szabálysértés kategória.
Szóval olyasmi ez, mint a Columbo felesége, van, de még senki sem látta, vagyis inkább úgy mondom, hogy nem ez az általános bírságolási metódus ezekre a problémákra.
Azért ide írom és nem a petrolhead honlapra, mert itt van bloghu-s kommentmotor, könnyebb hozzászólni vagy válaszolni.
Esetleg illesztd már be kérlek oda, ahol volt az eredeti polémia, köszönöm.
Válasz erre 

Halász Arnold 2023.12.08. 09:20:15

A petrolhead is a bloghu-n fut:) (ott is :)) itt a cikk: petrolhead.blog.hu/2023/08/18/19_bizarr_es_erdekes_teny_az_autokrol
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Segítek az életmód utadon!

  • Ha szeretnél leadni pár kilót és kerékpározásban is jobb lenni, keress bátran!

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Oldalaim

  • Halász Arnold
  • Bici
  • Neked könnyű
  • Petrolhead

Keresés

Címkék

bici (3) ebike (1) edzés (15) egészség (9) eladások (3) elektromos kerékpár (2) fitness (7) fogyókúra (7) folyadékpótlás (2) futás (1) hőség (1) ingázás (1) kerékpározás (12) kerékpárszerelés (2) kiszáradás (1) napszúrás (1) szerelés (3) táplálkozás (4) túra (1) újdonság (2) úszás (1) városi kerékpározás (3) Címkefelhő

Archívum

  • 2024 március (5)
  • 2024 február (2)
  • 2024 január (1)
  • 2023 december (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 október (4)
  • 2023 szeptember (15)
  • 2023 augusztus (20)
  • Tovább...

Blogajánló

Lefülelt festők - így ábrázolják a fület a képzőművészetben Kíváncsi, hogyan ábrázolják a festők az emberi fület, illetve hogyan jelennek meg a festészeti alkotásokon olyan fülproblémák, mint a fülzúgás vagy épp a nagyothallás? Tartsunk velünk egy kis képzőművészeti barangolásra! Prof. Dr. Gerlinger Imre PhD, az MTA doktora, egyetemi tanár, fül-orr-gégész… utikalauzanatomiaba.blog.hu
blog.hu
A kerékpáros blog
süti beállítások módosítása
Dashboard